انفجار انتحاری در مقر پلیس نیجریه دو نفر را كشت
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یك منبع پلیس كه نامی از وی برده نشده است، نوشت: یك بمب گذار انتحاری سعی كرد وارد مقر پلیس بشود اما خودروی خود را به كیسه های شنی كه مقابل در ساختمان قرار داشت كوبید و خودروی وی منفجر شد.

وی افزود: تعدادی تلفات داشتیم اما در حال بررسی تعداد تلفات و زخمی شدگان هستیم.

یك شاهد نیز گفت كه پیكر دو نیروی پلیس را دیده است.

كمیسر پلیس ایالت مذكور وقوع این انفجار را تایید كرد اما از ارایه اطلاعات بیشتر امتناع كرد و گفت كه به بیمارستانی كه مجروحان به آن منتقل شده اند سر زده است.

شهر مایدوگوری مركز نا آرامی های ناشی از حضور گروه ستیزه جوی 'بوكو حرام' است كه از اواسط سال 2009 میلادی تا به حال باعث كشته شدن بیش از یك هزار تن شده اند.

سه شنبه گذشته و در حمله نیروهای نظامی نیجریه به این منطقه و وقوع درگیری های چند ساعته، 16 شبه نظامی كشته شدند.

حدود دو هفته پیش نیز یك سخنگوی ارتش اعلام كرد كه در جریان حمله به شهر شمالی 'كانو' در نیجریه، یكی از سران این گروه دستگیر شده است.

گروه شبه نظامی بوكو حرام همچنین مسوولیت انفجار انتحاری روز یكشنبه گذشته به یك كلیسا در شمال شرقی نیجریه را كه 15 كشته و 40 زخمی داشت، بر عهده گرفت.

بوكو حرام در بیانیه خود در مورد انفجار این كلیسا اعلام كرد: توانستیم به كلیسایی در محله 'یلوه' در حومه شهر 'بائوچی' حمله كنیم و پیروز شویم.

در جریان حملات 29 آوریل گذشته به سالن سخنرانی دانشگاهی در شهر 'كانو' در شمال نیجریه نیز دست كم 15 نفر كشته شدند.هدف این حمله، دانشجویان مسیحی بودند كه در مراسم مذهبی شركت داشتند.

مترجمام/9242**2047**





:: برچسب‌ها: جزیره , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: